clacbec

Patch 05/08 - Revamp de ressource, directives ...

Alors je vais sortir juste quelques extraits parce que c'est un Uber patch

https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/update-notes-8-5.196032/

Déjà revamp des ressources :

Resource Consolidation
The three resource types have been consolidated down to one; Nanites. The old resource system was a common source of frustration for many players. To alleviate numerous pains of that system and pave the way for future strategic improvements, we have consolidated all of the resources into a single new resource, rebalanced costs, and normalized resource income.

• Infantry resources, Mechanized resources, and Aerospace resources have all been combed into a single new resource called Nanites.
  • Nanite income has replaced all other resource incomes and occurs at a steady 50 resources per minute, with a max pool of 750.
  • Resource boosts such as those from Membership now apply to Nanites.
  • Nanite income is tied to the warpgates, so it does not change with territory ownership or vary by continent. Players will always receive 50 nanites per minute.
  • New players will start with 600 nanites.
  • You can now see your current value of Nanites on the lower sections of the Mini Map.
  • All vehicles and MAX now cost Nanites to be created. Vehicle and MAX costs have been rebalanced to account for the consolidation.
  • Infantry consumables are now purchased with Nanites. Costs of consumables have been rebalanced.
  • Acquisition timers have been removed from vehicles and MAX. The ability to pull additional vehicles and MAX is now purely based on available resources to the player.
  • Acquisition timer cert lines have been deprecated,and all certs spent on them refunded.
  • Auto resupply is now defaulted to on for all items. This is now the way to restock consumables. An auto-resupply toggle checkbox has replaced the “+” resupply button on the main loadout page.
  • Consumable stack sizes have been reduced to the max possible carrying capacity. Players who have more than the new stack size will still have all the consumables they purchased previously, but will be unable to see that amount and will eventually use enough to get down to the new limit.
  • Nanite Costs of Vehicles and Consumables:
    • 450 - Galaxy, Liberator, MBTs
    • 350 - ESFs, Lightning, MAX
    • 200 - Sunderer
    • 150 - Harasser
    • 75 - Revive Grenade, C4, Prox/Betty/Claymore mines
    • 50 - Flash, Tank Mine, Concussion Grenade, AV Grenade, Sticky Grenade, Frag Grenade, Medkit
    • 25 - Restoration Kit, Flash Grenade, Smoke Grenade, EMP grenade, Heal Grenade, Decoy Grenade

Les prix ont baissé et dans les fait je suis pas trop sur si par exemple on aura plus de C4 dans les batailles, une chose est sure les défenseurs assiégés en biolab n'auront plus d'explosif assez rapidement, bien sur il faudra couper la ligne de ravitaillement, un peu plus de stratégie

Un truc spécialement pour soloter

https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/directives.196013/

Directives
We’ve added a brand new prestige/achievement-style system.

• Showcase Your Honors: Build up your Directive Score and show off your prowess with others!
  • Ramp Up Stats: Earn points and certs with each Directive Tier completion (4 per Directive Tree)
  • Build Your Arsenal: Obtain exclusive Auraxium prestige weapons and appearance items upon each Directive Tree completion
  • Choose Your Direction: Directives reinforce all roles available in game; from aircraft to tanks to grunts to generals, there are options for every soldier!

Remise a plat des alertes

Continent Locking
We did some polish and bug fixing. We also added new adversarial alerts.

• Adversarial Alerts
    • All existing alerts have been retired and replaced with Adversarial Alerts
    • An Adversarial Alert triggers whenever an empire controls at least 75% of a continent
    • The "attacking" empire who triggered the alert wins by either conquering the continent (by having 85% territory control) or by maintaining their 75% control by the end of the time limit.
    • The "defending" empire wins the alert by gaining 35% territory control
    • The continent locks in the case of an attacker win
    • It is considered a draw if neither the attacker nor defenders meet their win condition
    • All adversarial alerts have a 1 hour time limit
    • The 2 minute countdown to the start of an alert was removed
    • Alerts now have a participation bonus of +30% XP (up from +20%)

Un patch ne serait pas complet sans du nerf

Decimator

• Inner Blast damage reduced from 1000 to 650
    • The decimator required a larger blast damage reduction to make it possible for a soldier with max rank flak armor to survive the direct hit
  • Inner Blast radius reduced from 0.5 meters to 0.35 meters

Il y'a également un énorme refresh des HEAT / HE et des secondary , mais ca va faire long , allez lire le post officiel, c'est globalement du nerf de tank vs infantery

Ha et un truc pour arreter de rager en ingé

Repair Tool
Repair tool targeting has been adjusted to be based off the vehicles bounding box instead of the origin. This should make the range of the repair tool more consistent regardless of where you are in relation to the vehicle and fix locations where you seem like you should be able to repair the vehicle but can’t.

Edited by clacbec

• Acquisition timers have been removed from vehicles and MAX. The ability to pull additional vehicles and MAX is now purely based on available resources to the player
  • 50 - Flash

IT'S JIHAD TIME !!!

Puis yolo je vais pouvoir main flash/fufu et faire n'importe quoi, faudra que j'en détruise au moins une 20aine avant que j'arrive à court de ressource...

Allez nerf de l ap du prowler

Ils veulent vraiment me pousser a jouer fatrider

Il y a aucun nerf...

C'est juste un nerf du splash damage... c'est un AP quoi... globalement quand tu kill des infanteries avec c'est en direct hit.

Puis les 3 MBTs sont concernés...

Edited by Jarkan

La plupart des véhicules ont 100% de résistances au blast damage. Le prowler AP continuera à faire les mêmes dégats aux tanks, mais moins de dégats à l'infanterie.

EDIT : Jarkan 2fast4me x)

Edited by Bertral

Hate de tester le T9A butcher personnellement.

Une T9 CARV avec 150 bastos? Aww yiss  :astier17:

Sinon c'est le pauvre LazyTR qui va pas etre content  :P

Allez nerf de l ap du prowler

Ils veulent vraiment me pousser a jouer fatrider

La réduction du blast damage de l'AP (qui conserne pas que l'AP d'ailleurs) c'est ça que t'appel un nerf ?

Excusez moi je suis peut être ignorant de la chose et je dois pas savoir utiliser un ap.

Le nerf du blast de l ap est bien un bon nerf. Le blast ça permettait de pouvoir buter de l'infanterie en tirant juste a côté. C'est pratique pour toucher les pieds des grunts et les tuer sans l'impact direct. Très pratique quand le mec zigzagg

Et vu que le prowler est le plus performant contre l'infanterie en config ap, le nerf est le plus gênant pour nous.

Quittes a être moins performant contre l'infanterie en mode antichar, je préfère être mobile, avec une tourelle stabilisée, pouvoir straffe, avoir un burner, beneficier d'une arme secondaire multi rôle sans drop,...

Au final, tu reprends les derniers patch et tu te rends compte que progressivement le prowler (certes les autres aussi) prend nerf sur nerf. Petit a petit...

Et ça c'est lourd, alors que lap n'est pas abusé.

Edited by Peritel

D'un autre coté pour le farmer HE tout n'est pas nerfé

Prowler HE

• Time to reload reduced from 3500ms to 2500ms

C'est quand même un sacré buff, parce que en anchored , max reload ca part super vite, mais la ca va carrément etre une orgue de staline

D'ailleurs tous les reload de HE sont buff, je sais pas trop ce qu'ils essayent de faire

Edited by clacbec

Ils essayent de nous faire avoir la max flak armor sur toutes nos classes.

7000 certs minimum

Ou alors ils veulent  veulent faire plaisir au prowler AP qui arrivera dans le butt  des 15000 camper HE.

:leodagan4:

Edited by cathode

D'un autre coté pour le farmer HE tout n'est pas nerfé

Prowler HE

• Time to reload reduced from 3500ms to 2500ms

C'est quand même un sacré buff, parce que en anchored , max reload ca part super vite, mais la ca va carrément etre une orgue de staline

D'ailleurs tous les reload de HE sont buff, je sais pas trop ce qu'ils essayent de faire

Bah que lorsque tu joue HE, le TTK en AV ne soit pas abusément en deça des TTKs des autres cannons.

Peritel tu abuse beaucoup je trouve, 500 ou 350 de Blast Damage, tu tue pas une infanterie avec... sur 500 kills environ avec mon AP de Prowler, je ne me souviens d'aucun kill en Blast...

Pour avoir un Vanu BR 55, je peux t'assurer que je préfère de loin le Prowler...

clacbec à aussi oublié dans son post de parler des modifs Galaxy et Cie

P525 Marauder
For the marauder we are starting with its ability to hit. We are increasing the projectile speed.

• Projectile speed increased from 150 to 175 (125 to 150 for Harasser)

G30 Walker, A30 Walker and M20 Drake
These weapons are intended to be effective against fast moving aircraft but they are simply missing too many shots. So we’re increasing their projectile velocity and normalizing their cone of fires to be similar.

M20 Drake

• Projectile speed increased from 550 to 750 meters per second
  • CoF increased from 0.5 degrees to 0.65 degrees

A30 / G30 Walker

• Projectile speed increased from 750 to 1000 meters per second
  • CoF decreased from 0.75 degrees to 0.65 degrees
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Bulldog:Blast damage is being adjusted so that the weapon requires more accurate shots. For the air version, we are making a reduction in its projectile velocity to reduce its effectiveness against air. The velocity will be reduced to the same level of the Zepher.
  • Blast damage reduced from 600 to 500
  • Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter
  • Outer blast radius reduced from 6 meters to 5 meters
  • Air version only: Projectile speed reduced from 250 to 200 mps
  •  
Edited by Jarkan

Après 30min de jeu...

J'ai pu sortir 5 mossie à la suite tout en ne passant pas en dessous de la barre des 600 ressources lors d'un spawn... (sans Ressource boost)

... Je jouis...

:blaisequinte5:

Mouhahaha, pleins de trucs gratos et 24800 certs après remboursement ! Je vais devoir acheter pleins de trucs -__-

BR100 first world problem je sais :D

ATTENTION : si vous vous connectez en ce moment il y a plusieurs bugs mais vous ne serez pas forcement touchés par tous :

- le jeu indique qu'on est BR 0

- le cash shop est vide

- les armes achetables / infanterie/véhicule ont disparues , seules les armes que vous avez déjà en votre posséssion apparaissent